عوارض پروتز سینه

عوارض قابل انتظار عمل جراحی پروتز سینه چیست؟
 

ظاهر غیرقابل قبول محل برش جراحی، خونریزی (تجمع خون)، عفونت، تاخیر در بهبود محل برش جراحی، تغییر در حس سینه و نوک سینه که ممکن است موقت یا دائم باشد، ایجاد یک کپسول ضخیم در اطراف پروتز(Capsular Contracture) ، نشت و یا پارگی جدار پروتز، چین‌خوردگی پوست روی پروتز، خطرات بیهوشی، تجمع مایع در اطراف پروتز، دردهای مداوم، ایجاد لخته وریدی که ممکن است باعث عوارض قلبی – ریوی شود، و احتمال نیاز به عمل مجدد از مواردی هستند که باید مد نظر بیماران قرار گیرد. بعضی بیماران کاملاً حس سینه‌شان از بین می‌رود، برخی دیگر فقط کمی کاهش حس در سینه‌های‌شان دارند و بعضی حتی افزایش حس سینه را گزارش کرده‌اند. در بیشتر موارد تغییر احساس سینه موقتی است و به زودی بهبود می‌یابد. طول دوره بهبودی گاهی تا هجده ماه به طول می‌انجامد‌. اگر تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان غیرطبیعی قلب داشتید، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید، زیرا ممکن است نیاز به بستری داشته باشید. پزشکی و جراحی یک علم کاملاً قابل پیش‌بینی نیست؛ نتیجه گاه مطلوب و گاه نامطلوب می‌شود و ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد.

شیردهی و حاملگی
شیر دادن با سینه می‌تواند به دنبال انجام این عمل ادامه یابد و فرد قادر به تولید شیر کافی خواهد بود. البته ناگفته نماند که همه خانم‌ها نمی‌توانند به طور رضایت‌بخشی شیر بدهند؛ چه پروتز داشته باشند، چه نداشته باشند.حاملگی: اگر فرد بعد از عمل جراحی سینه حامله شود، بافت‌های سینه‌اش بزرگ شده و پوست نیز متعاقباً کشیده می‌شود. همچنین هنگام حاملگی و همراه با آن اگر شیر دادن متوقف شود، بافت سینه کوچک و جمع خواهد شد. پیش‌بینی اینکه این تغییرات تا چه حد رخ خواهد داد، غیر ممکن است؛ ولی حجم پروتز سینه در طی این عملیات به همان اندازه باقی خواهد ماند. به هر حال ممکن است نیاز به تعویض پروتز یا محل آن باشد.هیچ نوع احتمال ترکیدن یا از هم باز شدن پروتزهای سینه هنگام مسافرت با هواپیما، شناکردن، شیرجه زدن و غیره وجود ندارد.

 دوره نقاهت
بیمار می‌تواند به نرمی راه برود و کارهای بسیار سبک را از روز بعد از عمل انجام دهد، ولی در ۷ تا ۱۰ روز اول از انجام هرگونه کار سنگین، از جمله کشیدن یا بلند کردن اشیای سنگین باید پرهیز شود. بسته به شغل، بسیاری از زنان بعد از این مدت، می‌توانند به سر کار خود برگردند. مشخصاً اگر کار بیمار شامل کارهای کششی و بلندکردنی است، توصیه می‌شود ۱۰ روز دیگر از کار کردن بپرهیزد. معمولاً می‌توان تمرینات سبک دست و پا‌ها را بعد از سه هفته شروع کرد. تمرینات بازوها و شانه‌ها و شنا کردن نیز بعد از شش هفته بلامانع است. هنگام تمرین و ورزش پوشیدن یک سینه‌بند ورزشی خوب توصیه می‌شود. رانندگی کردن بعد از یک هفته مجاز است فعالیت جنسی بعد از حدود چهار هفته می‌تواند شروع شود؛ اگرچه در این مرحله هم فقط لمس آرام سینه‌ها توصیه می‌شود. لمس کردن و دست زدن محکم‌تر سینه‌ها بعد از دو ماه امکان‌پذیر است.

دکتر عبدالرضا رویین‌تن-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی




Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 578 ****ارسال پیام****
اخبار سایت