آسیب دیدن به پرده بکارت

یکی از دوستان سوال کرده اند:

من 25سالمه 3سال پیش رفتم دکتر گفت پردم حلقوی بدون خونریزیه خراش داره چون خودارضایی کردی دکتر گفت اگه بازم باهاش بازی بازی بشه پاره میشه تاحالا از ترسم ازدواج نکردم.احتمال اینکه پردم ارتجاعی باشه هست بدون خونریزیه؟ امکان پاره شدنش بخاطر خراشش هست ممنون میشم کمکم کنید
 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم حلقوی یا هلالی یا ستاره ای یا ... بودن پرده بکارت نشان دهنده شکل سوراخ پرده می باشد و نه خونریزی داشتن یا نداشتن. متاسفانه یک اصطلاح غلط بین افراد جا افتاده و آن هم پرده حلقوی است که به جای پرده ارتجاعی استفاده می شود. پرده حلقوی بسته به اینکه غشایی یا ضخیم باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد. اگر پرده غشایی و نازک باشد پاره می شود ولی ممکن است خونریزی نداشته باشد و اگر ضخیم یا گوشتی باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد.

پرده بکارت از نظر ضخامت آن به سه دسته نازک غشایی، ضخیم یا گوشتی و نیمه ضخیم تقسیم می شود و از نظر شکل سوراخ نیز ممکن است حلقوی یا هلالی یا ستاره ای یا غربالی یا شیاری یا دو تیکه و ... باشد. بیشترین نوع پرده، غشایی با سوراخ حلقوی می باشد که در رابطه جنسی اسیب می بیند و ممکن است خونریزی نداشته باشد یا در حد چند قطره خونریزی داشته باشد.

پرده بکارت در مدخل یا ورودی واژن یا مجرای تناسلی قرار دارد و با ایجاد فشار مستقیم روی آن یا وارد کردن انگشت یا آلت یا هر شی دیگری به داخل مجرا آسیب می بیند. فشار پا ها به روی هم یا ورزش یا تحریک کلیتوریس یا چوچوله باعث اسیب به پرده نمی شود. گاهی اوقات پرده بکارت در بخشی دچار اسیب می شود و در معاینه کاملا مشخص می شود این اسیب یا پارگی جزیی ناشی از رابطه جنسی نمی باشد. اگر فردی پرده بکارت اسیب دیده خود را ترمیم نماید خواه این ترمیم با جراحی یا روش دیگری  (برخی افراد سودجو از واژه لیزر برای جراحی خود استفاده می کنند) صورت گیرد در معاینه کاملا مشخص می باشد که پرده آسیب دیده و سپس ترمیم شده است.

نکته دیگری که لازم است بیان کنم اینکه پرده بکارت ارتجاعی در معاینه قابل تشخیص نیست یعنی نمی توان با اطمینان گفت پرده ای ارتجاعی می باشد ولی بعد از برقراری رابطه جنسی اگر پرده معاینه شود می توان با قطعیت تشخیص ارتجاعی بودن را داد.

در روابط جنسی بدون دخول اگر الت تناسلی مرد روی الت تناسلی دختر فشاری بیاورد می تواند باعث اسیب به پرده شود و لذا رابطه جنسی بدون دخول بصورت لاپایی ممکن است باعث اسیب پرده شود. در سکس از مقعد اگر الت مرد وارد مقعد زن شود و فشاری به پرده نیاید باعث آسیب به پرده نمی شود هر چند خود عوارض دیگری دارد که قبلا و در مطالب دیگر بحث شده است. در سکس از پشت اگر الت تناسلی مرد به جای ورود به مقعد به روی پرده فشار آورد می تواند باعث آسیب پرده شود.

نکته اصلی که بارها در مورد پرده بکارت به ان اشاره کرده ام و لازم می دانم بازهم تاکید کنم این است که داشتن پرده بکارت دلیل بر نجابت و پاکی دختر نیست و نداشتن آن نیز دلیل بی نجابتی و نا پاکی او نیست. پرده بکارت می تواند بر اثر یک کنجکاوی و یا یک حادثه از بین رفته باشد و یا اسیب دیده باشد ولی نجابت و پاکی یک دختر با یک حادثه یا کنجکاوی از بین نمی رود و همیشه با اوست.

جمله ای از یک شخصیت غربی در مورد پرده بکارت خوانده ام که بد نیست شما نیز بدانید. او معتقد است پرده بکارت زندانی است که برخی از زنان با ازدواج از قید آن رها می شوند تا در آغوش هر کس بخواهند بدون دغدغه بخوابند.

عاملی که یک زن را از این قبیل رفتارها باز می دارد نجابت و پاکی طینت است که در این دوران گوهر با ارزشی است و نباید این گوهر با ارزش را با معیار نادرست  داشتن یا نداشتن پرده بکارت سنجید.
 



Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 4100 ****ارسال پیام****
اخبار سایت