اسپاسم مجرای تناسلی زن که به عدم دخول منجر می شود

اسپاسم واژن یکی از مشکلات  غیر جسمی و روانی در سکس محسوب می شود. زن به دلیل ترس از رابطه جنسی و اسیب به بکارت بصورت ناخوداگاه دچار ترس و وحشت شده و به ناگاه اسپاسم شدیدی در عضلات مجرای تناسلی وی بوجود می آید که مانع از انجام عمل دخول می شود. 
 

در برخی از زنان حتی این اسپاسم و ترس علاوه بر تنگ کردن شدید مجرای تناسلی باعث ایجاد وحشت در زن و ایجاد لرز و سفت شدن عضلات دستها و پاها نیز می شود.

این ترس ممکن است سالها مانع از دخول و ایجاد رابطه جنسی شود. در برخی موارد  مراجعینی داشته ام که تا ۹ سال نیز نتوانسته بودند دخول داشته باشند.

منشا این مشکل کاملا روانی است و هیچ مشکل جسمی وجود ندارد. متاسفانه برخی از همکاران پزشک متخصص زنان پیشنهاد جراحی را به کسانی که از این مشکل رنج می برند می دهند. این جراحی هیچ تاثیری در رفع مشکل ندارد و کمکی هم نمی کند.

درمان این مشکل با انجام اقدامات و تمرینات متعدد و با گذر زمان صورت می گیرد. ابتدا باید با بررسی گذشته فرد و به یاد آوردن همه آنچه که در رابطه با رابطه جنسی و اسیب به بکارت در ذهن فرد وجود دارد ریشه ترس ناخودآگاه از رابطه مشخص شود و حساسیت زدایی نسبت به این مسایل انجام شود. در مرحله بعد فرد باید با بدن خود اشتی کند و ترسش از بدن خودش از بین برود و در مرحله سوم فرد باید با بدن همسرش اشتی کند و ترسی که از بدن همسرش دارد به تدریج از بین برود. در مرحله چهارم تمرینات دخول اغاز و بصورت تدریجی فرد برای مرحله اخر که دخول در رابطه با همسر می باشد آماده می شود.

در طول این سالهایی که در زمینه درمان مشکلات جنسی فعالیت داشته ام افراد زیادی با این مشکل به من مراجعه کرده اند و همگی بعد از انجام تمرینات به نتیجه رسیده اند و ارامش به زندگی ایشان بازگشته است. انچه که در این زمینه کمک کننده است توجه مرد به این ترس و همراهی با زن برای رفع مشکل است. اگر همسر زنی که به این مشکل مبتلا  می باشد مساله را به درستی درک کند و همراهی خوبی داشته باشد مشکل زودتر درمان می شود. همچنین باید توجه داشت که این مشکل قابل رفع است و درمان ان به راحتی صورت می گیرد و نباید نگران بود.

این مشکل درمان دارویی ندارد و امکان اینکه با دارو بتوان به درمان کمک نمود نیست. متاسفانه اصرار زن برای رفع زودتر مشکل باعث می شود مساله دیرتر حل شود. مرد نیز نباید تصور کند که با زور و فشار می تواند مشکل را حل کند بلکه رفتار همراه با زور و فشار مساله را بدتر می کند.

همچنین لازم است این مساله از خانواده های طرفین مخفی بماند و انها در جریان موضوع نباشند چون اطلاع آنها حتی مادر دختر باعث می شود استرس و اضطراب زن افزایش یابد و مشکل بغرنج تر گردد.

نکته آخر اینکه افراد با این مشکل نمی دانند به چه کسی باید مراجعه کنند و همین باعث سردرگمی ایشان می شود. درمان این مساله توسط روانشناسان و روانپزشکان مجرب در حوزه مسایل جنسی صورت می گیرد. 
 



Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 778 ****ارسال پیام****
اخبار سایت