بزرگی سینه در آقایان

یکی از دوستان سوال کرده اند:

جوان بیست ساله ای هستم دچار مشکلی هستم که از مطرح نمودنش تا الان خجالت می کشیدم و کسی نبود من را درک کند حتی مادرم هم نمی داند و این مشکل خیلی به روحیه ام لطمه زده .سالهاست (با شروع بلوغ) سینه هایم بزرگ شده و الان که آمده ام سربازی برایم بسیار سخت تر است و مجبورم کثیف بمانم تا به مرخصی بروم آنگاه تنها به حمام بروم چون نمی خواهم کسی بداند و مسخره ام کند. باید چه کنم؟(ضمنا آیا چنین کسی معاف نمی شود؟


در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم در پسرها هنگام بلوغ سینه ها کمی بزرگ و حساس می شود. این بزرگ شدن می تواند یک طرفه و دردناک باشد. در این شرایط معمولا قطر سینه به حدود 4 سانتیمتر می رسد و کاملا برجسته می شود. بعد از حدود یک تا دو سال که از بلوغ گذشت سینه ها به فرم اولیه خود بر می گردند.

اگر قطر سینه ها بیش از چهار سانتیمتر شود و یا بعد از دوران بلوغ همچنان این وضعیت باقی بماند نیاز می باشد که از نظر پزشکی مورد بررسی قرار گیرد. لذا لازم است این دوست عزیز با انجام سونوگرافی از سینه ها و انجام پاره ای آزمایشات هورمونی مورد بررسی قرار گیرند تا در صورتیکه مشکلی وجود دارد درمان مناسب صورت گیرد.

در مورد معافیت از خدمت سربازی فقط در صورتی منجر به معافیت می گردد که ناشی از سرطان یا بدخیمی باشد. در غیر اینصورت قابل درمان می باشد و مانعی برای انجام خدمت وظیفه نیست.
 



Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 531 ****ارسال پیام****
اخبار سایت