ترشحات در زنان و غسل جنابت

یکی از دوستان سوال کرده اند: اگه یکی دو روز بعد از پریود شدن (یعنی بعد از اتمامش) این ترشحات بیرنگ و بی بو ظاهر بشن و حتی گاهی وقتا هیچ موردی مثل فکر کردن به موارد تحریک آمیز وجود نداشته باشه و ترشح وجود داشته باشه، آیا میتونه خطرناک باشه ؟! نیاز به پیگیری داره؟!


و اما در مورد این که نوشتید افراد گرم، حتی با دیدن صحنه های سکسی هم نیاز به غسل ندارن، کمی جای سوال داره، مگر نه این که باید غسل جنابت کرد ؟! (شاید به دلیل استمنا و ... )
این که میگن وقتی میدونید اینجوری میشید، نباید به سراغ این موارد برید، حالا که رفتید و ترشح داشتید، باید غسل کنید ؟!!!

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم ترشحات بیرنگ و بی بو طبیعی است و نیاز به بررسی ندارد مگر اینکه میزان آن خیلی زیاد باشد که دایم لباس زیر را آلوده کند یا ایجاد درد و سوزش نماید.

در مورد غسل جنابت نیز باید بگویم همانگونه که قبلا گفته ام غسل جنابت در دو صورت واجب است اول جماع و دوم خروج منی.

جماع یا نزدیکی یا رابطه جنسی با دخول به رابطه ای گفته می شود که در آن مرد تا حد ختنه گاه آلت تناسلی خود را وارد واژن یا مقعد زن نماید. در این صورت حتی بدون رسیدن به ارگاسم یا خروج منی نیاز به غسل جنابت وجود دارد. مورد دیگر خروج منی می باشد که قبلا نیز توضیح داده ام و نظرات برخی از مراجع را نیز درج نموده ام. در زن چیزی به نام مایع منی نداریم که با خروج ان نیاز به غسل داشته باشد. برخی از مراجع معتقدند اگر زنی بدون جماع یا داشتن دخول ارضا شود یا به ارگاسم برسد نیاز است غسل کند و در غیر اینصورت نیاز به غسل ندارد. برای فهم بهتر موضوع به رساله مرجع تقلید خویش رجوع نمایید.




Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 497 ****ارسال پیام****
اخبار سایت