بی توجهی مرد به ارضا زن در رابطه جنسی

پاسخ به سوالات شما (بی توجهی مرد به ارضای زن در رابطه جنسی)

یکی از دوستان سوال کرده اند:

من 2 سال ازدواج کردم همیشه شوهرم در تحریک من کوتاهی میکنه و من به ارگاسم نمیرسم و گاهی اوقات مجبور میشم خود ارضایی کنم و بعد از ان عذاب وجدان میگیرم ایا من گناه میکنم البته بعد از سکس چون ارگاسم نمیشم اخلاقم خیلی بد میشه
شوهرم بیشتر وقتا حتی تحریکم نمیکنه تا مایع لزج ازم خارج بشه و بیشتر وقتا سکس دردناکی دارم وهیچ لذتی نمیبرم بعد از سکس هم سریع از من جدا میشه و می خوابه یه جورایی ازش متنفر شدم لطفا راهنماییم کنید

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم این مساله یکی از معضلات جامعه ماست که افراد در زندگی زناشویی اطلاعات کمی دارند و نمی دانند که در رابطه جنسی زن و مرد هر دو باید تحریک و ارضا شوند.

ضعف آموزش رسمی و علمی درست در حیطه مسایل جنسی و باورهای غلط از سوی دیگر باعث می شود تا افراد زیادی به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کافی از مسایل جنسی زندگی زناشویی خویش را خراب کنند و بعد از مدتی دچار تنفر از هم شوند.

در رابطه جنسی هم مرد و هم زن نیاز طبیعی خویش را باید ارضا کنند تا با کسب ارامش و لذت امید و انگیزه بیشتری برای حفظ و بقای رابطه زناشویی خویش داشته باشند. اگر در این رابطه یکی از طرفین احساس بهره دهی و عدم بهره کشی داشته باشد و این رابطه از حالت دوسویه خارج و تماما یکسویه شود باعث به هم خوردن تعادل رابطه و ایجاد بی میلی و بی رغبتی و در مراحل بعدی تنفر می شود. چیزی که متاسفانه درر این رابطه که دوست عزیزمان سوال کرده اند پیش آمده است.

همانگونه که بارها گفته ام دوسویه بودن یکی از اصول رابطه جنسی صحیح می باشد و باید به آن توجه خاصی داشت. در یک رابطه صحیح زن ضمن توجه به خواستهای خود به خواستها و انتظارات مرد توجه می کند و مرد نیز ضمن توجه به خواستهای خویش به خواستها و انتظارات زن توجه می نماید. هر دو نقشی فعال در رابطه دارند و به دنبال ارضای خود و طرف مقابل هستند.

در مطلبی که این دوست عزیز گفته اند مشخص است که همسر ایشان از دانش کمی در رابطه جنسی برخوردارند و نمی دانند که در رابطه جنسی زن نیز باید تحریک و ارضا شود. مهمترین کاری که باید انجام داد دادن اطلاعات درست به این اقاست تا بداند که چه اشتباهی می کند و بتواند با اصلاح روش خود از فروپاشی روابط خود با همسرش جلوگیری کند.

کاری که این دوست عزیز باید انجام دهند اینست که ابتدا با استفاده از روشهای غیر مستقیم اطلاعات درست را در اختیار همسر خویش قرار دهد. اینکه از چه روشی استفاده شود با توجه به شناختی که این دوست عزیز از همسر خویش دارند باید این اطلاعات را به او بدهند. اگر همسرشان با اینترنت اشناست وی را با وبلاگ من اشنا کنند و اگر اهل مطالعه است کتاب رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند اثر باربارا دی انجلیس را به او هدیه کنند تا با مطالعه ان اطلاعات وی افزایش یابد. اگر اهل فیلم و سی دی است باید با فیلمهای آموزشی و سی دی های اموزشی به او کمک کنند تا اطلاعات درست را به دست آورد و هر راه دیگری که می توان چنین کرد.  باید توجه داشت که در یک رابطه زناشویی هر دو نفر غرور دارند و هیچ یک نباید غرور دیگری را خدشه دار کنند. این دوست عزیز نیز باید بگونه ای رفتار کند که همسرش بدون احساس سرشکستگی به خاطر کم اطلاعی از مسایل جنسی به اطلاعات درست دست یابد و رفتارهای خویش را اصلاح کند. اگر چنین راهی پیدا نشد راه دیگر استفاده از گفتگوی بی پرده و رودررو می باشد. یک زن و شوهر باید رو در بایستی را با هم کنار گذاشته و بدون بی احترامی به هم خواستها و انتظاراتی که دارند را بر زبان اورند. این دوست عزیز نیز می توانند با همسر خویش صحبت کنند و کمی مساله را برای او باز کنند و بگویند که از رابطه جنسی با همسر خویش اگر این تغییرات رخ دهد بیشتر لذت خواهند برد و تغییراتی که مد نظر دارند را بیان کنند.

یکی از معضلات دیگر جامعه این باور غلط است که زنان فکر می کنند هیچگاه نباید آغازگر سکس باشند و هیچگاه نباید در مورد سکس با همسر خویش صحبت کنند و تصور می کنند اگر چنین کنند انگ بی حیایی می خورند لذا سکوت می کنند و چیزی بر زبان نمی اورند تا جاییکه کار به تنفر می کشد. در حالیکه این باور غلط است و زنان نیز باید هر گاه تمایل به سکس دارند از همسر خویش به راحتی بخواهند تا با ایشان سکس داشته باشد و اگر مساله ای در سکس دارند باید به راحتی و بدون رودربایستی به مرد بگویند تا مشکلات حل شود و لذت سکس افزایش یابد. همانگونه که گفتم میل جنسی و تمایل به سکس هم در وجود مرد و هم در وجود زن بصورت طبیعی قرار داده شده و باید یک زن و شوهر به راحتی در مورد این نیاز خود با هم سخن بگویند.

این دوست عزیز نیز باید با حفظ احترام و حرمت همسر و بدون سرزنش او به خاطر ندانسته هایش به راحتی با او در مورد سکس سخن بگویند و شرایطی فراهم کنند که مرد با کسب اطلاع از تاثیر رفتارهایش در زن به تغییر رفتار خویش بپردازد.


با سپاس از دکتر شیخ الاسلامی
 



Share تاريخ: 1393/01/14 مشاهده : 631 ****ارسال پیام****
اخبار سایت