پاسخ به سوال انزال در زنان

یکی از دوستان سوال کرده اند:

سلام آقای دکتر شما فرموده اید که در خانمها انزال صورت نمی گیره من وقتی که میخوام ارضا بشم حالتی شبیه ادرار داشتن بهم دست میده که خودمو کنترل میکنم و گاهی با خودم فکر میکنم که شاید که مشکلی دارم در یک مقاله ای با عنوان انزال جنسی در خانمها توی اینترنت خوندم که این در واقع ادرار نیست و خانمی هم که این حالت بهش دست میده بیماری یا مشکلی نداره بلکه این مایعی هست که از غدد پاراترال سرچشمه می گیره و ترکیب اون کاملا با ادرار متفاوته و یک چیز طبیعیه که خانمها نباید در مقابلش جلوی خودشونو بگیرن و باید خودشونو رها کنند. نظر شما در مورد این مطالب چیه و آیا این حالتی که بهم دست میده نشانگر یک بیماریه یا طبق چیزی که این مقاله بیان کرده طبیعیه و همون انزال خانمهاست؟
 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم این حالت غیر طبیعی نیست و در برخی از خانمها هنگام ارگاسم یا ارضا شدن رخ می دهد ولی در مورد ترشحات بررسیهایی که من کردم بر خلاف مطالبی است که این دوست عزیز از اینترنت نقل کرده اند.

این حالت به اسکوییرتینگ معروف است و در طی آن به دلیل تحریک بیش از حد، احساس ادرار داشتن به فرد دست داده و به دنبال آن در صورت عدم جلوگیری ادرار با شدت زیادی به بیرون از مثانه پاشیده می شود. در واقع این مایع همان ادرار است و ترشحاتی به نام ترشحات غدد پاترال به این حجم و با خروجی فشاری به این شکل نداریم. غدد مهبل یا مجرای تناسلی فقط ماده لیز کننده ای ترشح می کنند که درون واژن یا مجرای تناسلی را لغزنده می سازد تا عمل جنسی راحت تر صورت گیرد. اسکوییرت نیز به معنای پاشیدن اب یا فواره می باشد و به این علت به این عمل اسکوییرتینگ گفته می شود که ادرار به بیرون پاشیده می شود.

علت این موضوع نیز تحریک اسفنکتر داخلی مثانه می باشد که حالت ادرار داشتن را در فرد فعال می کند. پیشابراه یا مجرای ادراری دقیقا بالای واژن قرا دارد و به فاصله کوتاهی به مثانه می رسد. در ورودی مثانه گیرنده هایی وجود دارد که باعث ایجاد احساس ادرار داشتن می شود و تحریک جنسی می تواند باعث تحریک این گیرنده ها و ایجاد این احساس شود.
 



Share تاريخ: 1393/01/13 مشاهده : 3608 ****ارسال پیام****
اخبار سایت