ارگاسم در زنان چگونه اتفاق می افتد

یکی از سوالات و نگرانیهایی که افراد در ایمیلها و تماسهای خود دارند ارگاسم در زنان است. اقایان می خواهند بدانند ایا همسرشان به ارگاسم رسیده یا خیر و خانمها هم شاکی از این مساله که ارگاسم را تجربه نمی کنند. یا اینکه ارگاسم را فقط به شکل کلیتورال تجربه می کنند و ارگاسم واژینال یا توام با دخول را تجربه نمی کنند. نگرانند که نکند به خاطر خود ارضایی قبل از ازدواج مشکل ارگاسمی پیدا کرده اند و دیگر ارگاسم واژینال را تجربه نخواهند کرد.




ارگاسم در خانمها به دو شکل صورت می گیرد یکی ارگاسم کلیتورال است که با تحریک کلیتوریس یا چوچوله ایجاد می شود و دیگری ارگاسم واژینال است که هنگام دخول و با تحریک نقطه جی در واژن یا مجرای تناسلی صورت می گیرد. این ارگاسمها تفاوتی با هم ندارند و لزوما در هر فرد نباید هر دو ارگاسم صورت گیرد. همچنین خودارضایی تاثیری در عدم تجربه ارگاسم واژینال ندارد.

هنگام ارگاسم انقباضات ریتمیکی که در مجرای تناسلی اغاز شده به ریلاکسیشن یا ارامش ختم می شود. نفسها که تند شده بود به حالت عادی بر می گردد و فرد یک اوج را در لذت خود احساس می کند و بعد از احساس ان به یک ارامش می رسد.

در خانمها برای اینکه ارگاسم ایجاد شود یا فرد آنرا تجربه کند لازم است مقدمات سکس به خوبی انجام شود. اصول رابطه جنسی صحیح شامل بهنگام بودن- دوسویه بودن و پیش نوازش و دخول با آرامش و طمانینه به درستی رعایت شود. نکته ای که باید به ان توجه کرد این است که نباید سکس را در دخول خلاصه کرد و باقی بخشها را نادیده گرفت.

در مردان با تحریک کمتری فرد می تواند به استانه ارگاسم شدن برسد ولی در زنان معمولا استانه ارگاسم شدن بالاتر است و تحریک بیشتری می طلبد. اگر مقدمات رابطه به خوبی رعایت شود تحریک مناسبی برای زن صورت می گیرد و او می تواند ارگاسم را بهتر و زودتر تجربه کند.

آقایان در همه روابط خود با وقوع انزال ارگاسم را تجربه می کنند ولی در خانمها چیزی به نام انزال نداریم که مشخصه ارگاسم باشد. ترشحات مایع لغزنده ساز با تحریک جنسی صورت می گیرد و وقوع ان نشانگر ارگاسم شدن نیست بلکه صرفا ناشی از تحریک جنسی می باشد.

برخی از خانمهای مذهبی سوال می کنند که ایا بدون دخول و با خروج ترشحات مجرا نیاز به غسل می باشد که باید گفت خیر صرف خروج ترشحات لغزنده ساز نیاز به غسل نیست.

در برخی از فیلمها و کلیپهای پورنو نشان داده می شود که زن در هنگام ارگاسم مایعی را با فشار خارج می کند و افرادی به اشتباه تصور می کنند که این حالت نشانه ارگاسم در زن می باشد. در برخی از زنان هنگام ارگاسم احساس داشتن ادرار ایجاد می شود که با شل کردن عضلات گردن مثانه همراه ارگاسم ادرار با فشار به بیرون پاشیده می شود که به ان اسکوییرتینگ یا فوران گفته می شود. در واقع این مایعی که با فشار خارج می شود همان ادرار زن می باشد که همراه ارگاسم وی با فشار خارج می گردد.

نکته دیگری که لازم است گفته شود این است که یک زن ممکن است در همه سکس های خود به ارگاسم نرسد که بطور معمول ۸۰ درصد سکسها با ارگاسم همراه است و ۲۰ درصد ممکن است بدون ارگاسم باشد. اگر فردی در روابط خود اصلا ارگاسم نمی شود یا در اکثر سکسها ارگاسم را تجربه نمی کند نیاز به بررسی دارد تا علت مشخص شود و درمان مناسب انجام شود. البته بخش عمده ای از درمان اصلاح تکنیکهای سکس می باشد. در واقع نا واردی مردان یا شتاب زدگی ایشان است که باعث عمده مشکلات ارگاسمی در زنان می شود. این را  بر اساس تحقیقات خودم در زمینه مشکلات ارگاسمی زنان می گویم چون اکثر مراجعینی که با این مشکل به من مراجعه می کنند با تغییر شیوه برقراری رابطه جنسی و رعایت اصول رابطه جنسی صحیح مشکلشان حل می شود. در واقع مشکل اصلی عدم آموزش تکنیکها و مهارتهای رابطه جنسی می باشد و فکر می کنم حداقل این اموزشها باید برای افراد در شرف ازدواج فراهم شود و کلاس اموزشی برای زوجین در این مورد گذاشته شود. کاری که خود من بصورت محدود و برای زوجین متقاضی انجام می دهم و امیدوارم روزی برسد که این قبیل آموزشها بصورت رسمی و در سطحی گسترده اجرا شود.

در حال حاضر افراد با دیدن فیلمها و کلیپهای پورنو اطلاعات خود را در این زمینه به دست می آورند که نه تنها امری نادرست می باشد بلکه باعث رواج بسیاری از ناهنجاریها و مشکلات زناشویی نیز گردیده است. این قبیل فیلمها نه تنها جنبه آموزشی ندارند بلکه بسیار مخرب نیز هستند چون مطالب غلطی را رواج می دهند.





Share تاريخ: 1393/01/13 مشاهده : 796 ****ارسال پیام****
اخبار سایت